Charter u vrijeme pandemije - 1. dio

23.04.2020.

Charter u vrijeme pandemije - 1. dio

Primopredaja broda, check in/check out procedure

Da li je moguće organizirati dolazak klijenata na brodove bez kontakta s osoblja charter baze?

  • Bez gotovine

    • Agencije bi trebale naplatiti sve usluge klijentima unaprijed i onda proslijediti novac charter operateru tako da nema potrebe da klijent posjeti ured charter operatera u marini. Agencije bi onda naplaćivale najam broda, obavezne troškove (transit log i čišćenje) i dodatne usluge (vanbrodski motor, zaštitne mreže, SUPove, raniji check in, kasniji check out, dodatnu posteljinu, ručnike…).
    • Za polog ili depozit postoji mogućnost plaćanja police osiguranja koje iznosi za sada 10%-20% (kako gdje) od iznosa depozita. Praktično charter operateri koji naplaćuju te police uzimaju još 100-300 eura povratnog depozita, da klijenti ipak imaju veću odgovornost i da više paze na brod prilikom korištenja i za neke sitne kvarove npr. vanbrodski, dingy... Većina klijenta ne prihvaća police osiguranje za depozit jer im poskupljuju najam broda.
      Drugi mogućnost je klasični depozit kojim bi se isto bankovna kartica/račun mogla preko neta blokirati na određeni iznos.
      Teoretski se i jedan i drugi proces može izvesti online, tako da je i to moguće
    • Naplata boravišne pristojbe
      Već nekoliko godina se koriste on line obrasci za upis crew lista. Te liste bi automatski mogle generirati i iznos koji klijenti trebaju uplatiti za boravišnu pristojbu. Taj iznos može uplatiti agencija ili direktno klijent kada će kompletirane podatke
  • Check in/ Check out procedura bez mornara. Svaki brod bi trebao imati tablet ili neki slični uređaj preko kojeg bi klijenti mogli doći do sljedećih informacija:

    • Detaljna slikovna uputstva za upotrebu broda sa postupcima kada nešto ne funkcionira. npr. ne radi pramčani propeler – što treba provjeriti ili napraviti da proradi. Uglavnom, upute trebaju biti koncipirane po sistemu da svako može upravljati brodom bez dodatne asistencije. Naravno, uvijek je moguće i nazvati osoblje charter baze za pomoć ali definitivno je bolje napraviti detaljan brodski priručnik. To će biti jedan od detalja preko kojeg će agent moći vidjeti da li je charter operater radi dobro svoj posao
    • Detaljne informacije što je na brodu popravljano, zamijenjeno ili što je pokvareno i nije se stiglo zamijeniti uslijed čestih smjena gostiju. To je važno zbog međusobnog povjerenja između charter operatera i klijenata.
    • Obaveza klijenata za vrijeme boravka na brodu bi trebala biti upisivati sve što su primijetili da ne funkcionira pri rukovanju brodom – i to trenutno kada primijete. Ti podatci bi mogli biti trenutno vidljivi charter operateru što im omogućuje dodatno vrijeme za nabavku dijelova i otklanjanje kvarova prije dolaska drugih gostiju.

Uz ove uvjete je moguće da bude i brža procedura dolaska i odlaska gostiju sa chartera. Vrijeme potrebno za primopredaju broda bi se skratilo na maksimalno sat vremena. Pogotovo ako bi klijenti imali on line pristup prije dolaska na brod podatcima o upravljanju brodom i mogućim nedostatcima. Znači prije dolaska na brod bi imali mogućnost se kvalitetno pripremiti za boravak na brodu.
Mislim da bi kvaliteta usluge na ovaj način bila dignuta za nekoliko ljestvica više.
Eh da, klijenti su otišli sa broda ali što onda sa depozitom? Pregledom broda i unosa podataka o zapažanju o boravku na brodu se donosi odluka o stornu ili naplati određene štete. Tu bi mogli biti problema ako se dodatno ne regulira ugovornim ili dodatnim pravilima.

Međutim, izvedivo je.  

 

Charter blog je blog Macrocruise charter agencije. Blog donosi opis zanimljivih situacija u kojima se charter agent susreće u svojem poslovanju. Više informacija na zoran@macrocruise.com